CALAIXERA AMB MARQUETERIA METÀL·LICA



Aquesta es una de les darreres peces que han sortit del nostre taller de restauració.

Es tracta d’una calaixera bombada xapada de caoba  amb incrustacions de zinc i adorno de marqueteria de cadeneta de zinc i banús.

El dia que va entrar al taller, es pot dir que presentava quasi totes les patologies que es poden trobar en un moble antic. Afectació per xilòfags. Parts del moble desaparegudes. Zones trencades, sobre tot als calaixos. Les guies completament espatllades, tant dels calaixos com de la estructura. En alguns lloc la xapa estava bufada. Una gran part de cadeneta desapareguda, i també els adorns circulars de zinc. Els boca claus no eren els originals....etc.

Total...un gran repte.

Hem de dir que les fotos no fan massa justícia, ni al estat en que es trobava inicialment ni  tampoc  un cop restaurada. Tot i així us podreu fer una lleugera idea de tot el procés.



Esta es una de las últimas piezas que han salido de nuestro taller de restauración, una preciosa cómoda catalana chapada en  caoba  con incrustaciones de zinc i marqueteria en forma de cadeneta de ebano y zinc.
Entró al taller presentado casi todas las patologías que podemos encontrar en un mueble antiguo, y esto es...Afectación por carcoma, capa de barniz muy deteriorada, partes del mueble desaparecidas, zonas rotas, la chapa en algunos sitios se había despegado y roto, la cadeneta frncamente deteriorada y con muchas lagunas etc. etc.
Un buen reto, la verdad.
Hemos de decir, por otra parte que las fotografías tomadas antes, y durante el proceso no acaban de hacer justicia al verdadero aspecto de la cómoda, pero creemos que aún así os podréis hacer una buena idea.




















































































Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...