dilluns, 6 d’octubre de 2014

CALAIXERA AMB MARQUETERIA METÀL·LICA



Aquesta es una de les darreres peces que han sortit del nostre taller de restauració.

Es tracta d’una calaixera bombada xapada de caoba  amb incrustacions de zinc i adorno de marqueteria de cadeneta de zinc i banús.

El dia que va entrar al taller, es pot dir que presentava quasi totes les patologies que es poden trobar en un moble antic. Afectació per xilòfags. Parts del moble desaparegudes. Zones trencades, sobre tot als calaixos. Les guies completament espatllades, tant dels calaixos com de la estructura. En alguns lloc la xapa estava bufada. Una gran part de cadeneta desapareguda, i també els adorns circulars de zinc. Els boca claus no eren els originals....etc.

Total...un gran repte.

Hem de dir que les fotos no fan massa justícia, ni al estat en que es trobava inicialment ni  tampoc  un cop restaurada. Tot i així us podreu fer una lleugera idea de tot el procés.



Esta es una de las últimas piezas que han salido de nuestro taller de restauración, una preciosa cómoda catalana chapada en  caoba  con incrustaciones de zinc i marqueteria en forma de cadeneta de ebano y zinc.
Entró al taller presentado casi todas las patologías que podemos encontrar en un mueble antiguo, y esto es...Afectación por carcoma, capa de barniz muy deteriorada, partes del mueble desaparecidas, zonas rotas, la chapa en algunos sitios se había despegado y roto, la cadeneta frncamente deteriorada y con muchas lagunas etc. etc.
Un buen reto, la verdad.
Hemos de decir, por otra parte que las fotografías tomadas antes, y durante el proceso no acaban de hacer justicia al verdadero aspecto de la cómoda, pero creemos que aún así os podréis hacer una buena idea.




















































































12 comentaris:

  1. Oh!oh!oh!!! Això no pot ser!!! Mare meua quines manetes que teniu!!! No podria haver quedat millor!!!
    Petonets!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Sofie!!!! de vegades no les teniem totes!!!! jajaja, però ens en vam sortir!!
      Molts petonets i abraçades

      Elimina
  2. Uiuiuiuiuuuu lo que vosaltres no lograu no ho fa ningú.
    Meravellosa,nosaltres trobam que les fotos si fan justícia.
    Petons de les dues

    ResponElimina
    Respostes
    1. noies que ens posarem vermelles!!!!!!
      moltissimes gràcies pel vostre comentari!!
      petonets i molt bona setmana

      Elimina
  3. ¡Ojú cómo estaba la cómoda, chicas! ¡Olé por vuestro maravilloso trabajo! Una vez más nos quitamos el sombrero ante vuestro saber hacer.

    Besos mil de las dos

    J&Y

    ResponElimina
    Respostes
    1. gracias chicas, os agradecemos de todo corazón vuestra amabilidad,
      Os mandamos muchos besos y abrazos!!

      Elimina
  4. ¡¡Maravilloso trabajo, chicas!! La cómoda necesitaba una intervencion de urgencia y en vuestras manos a encontrado a unas cirujanas de categoría. Las reintegraciones tanto de chapa como de zinc han quedado perfectas, la unificación del tono ideal, y la terminación estupenda. En definitiva, un trabajo excelente ante el que os felicito sinceramente.
    Besitos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Isabel, realmente la primera impresión que tuvimos al verla fue de pánico total...jajajaja. Bromas aparte ha sido un trabajo laborioso pero creemos que tenemos todo el derecho de sentirnos satisfechas con este resultado!!
      Besos!!!

      Elimina
  5. Una obra maestra en restauración. Felicidades!!!!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...