CALAIXERA FRANCESA DE CIRERER



Un dels últims encàrrecs que hem fet al taller, és la restauració d’una calaixera de fusta de cirerer que segons ens va explicar la seva propietària ve del sud de França.
Estructuralment no presentava cap desperfecte, i tampoc hi havia massa afectació pel corc.
Dos dels calaixos tenien un extrem trencat i els hi vam fer dos pedaços de fusta de cirerer.
La capa de vernís francès o goma laca estava molt deteriorada i envellida i és el que feia que el seu aspecte general fos deplorable.
Un cop decapada en profunditat la fusta i tractada pel corc, li vam donar una capa de tint de nogalina molt lleugera per revifar el seu color natural i ja finalment vam procedir al seu acabat.





Uno de los últimos trabajos de restauración llevado a cabo en el taller, ha sido el de esta cómoda de cerezo proveniente del sur de Francia.
Estructuralmente estaba en muy buen estado, salvo los extremos de dos cajones que estaban rotos. En algunos cajones se apreciaban unos agujeros, como si los niños de la casa se hubieran entretenido a clavar los dardos.
La capa de goma laca estaba muy deteriorada, envejecida y sucia y es lo que hacia que su aspecto general fuera deplorable.
Había poca afectación de carcoma.
Una vez ya la tuvimos decapada y tratada para la carcoma le dimos un tinte suave de nogalina para recuperar el tono natural de la madera y finalmente procedimos a su acabado. 








  















 














 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...