L'ALTAR DE SANT MIQUEL DE LA ROQUETA, JA FA UN ANY!



Al voltant d’aquests dies farà un any aproximadament que vam acabar la feina de restauració d’aquest Altar i hem volgut tornar a publicar aquesta entrada per què és una feina de la que estem especialment satisfetes.

El temps va diluint de mica en mica les coses, i entre elles l’esforç, la feinada i la superació de reptes que això ens va suposar.

És per això que ens fa molta il·lusió tornar-ho a publicar.



Estos días hará un año aproximadamente de la finalización de este trabajo.

Hemos querido volver a publicar esta entrada porque es un trabajo del que estamos especialmente satisfechas. 

Con el tiempo queda diluida la memoria y el enorme trabajo y solución de retos que nos supuso.

Por ello nos hace especialmente mucha ilusión volver a publicarla.


 ---------------------------------------------------------------------------------------------------


 http://www.flickr.com/photos/patrimonigencat/3925091717/
 
"El mes passat vam acabar una restauració molt especial.
Ens van encomanar l’encàrrec de restauració d’un altar del segle XVIII decorat amb la tècnica del fals marbre en dos tons, motllures amb pa d’or i un sobre de fusta.
Ens va arribar molt deteriorat, devia estar emmagatzemat en algun lloc molt oblidat. Ple de brutícia, restes incrustades de tota mena i la majoria de la decoració tant la del fals marbre com la de pa d’or completament destrossada. El seu aspecte era deplorable.
Hi havia esquerdes a la fusta per tot arreu i trossos trencats.
Va ser una feina molt tècnica en tots els sentits.
De fusteria, reparació, desinsectació i tractament pel corc, consolidació de la decoració original que quedava, igualar tots els pedaços afegits, tapar esquerdes i que passessin desapercebudes, igualar tons als originals i refer les decoracions deteriorades intentant que no destaquessin com noves, i també aplicar el pa d’or donant-li un aspecte envellit.
Aquí teniu una petita mostra del que ens va suposar.
El podeu veure in situ, a la seva ubicació, a l’Ermita de Sant Miquel de la Roqueta, a Ripoll, una construcció modernista  projectada el 1912 per l’arquitecte Joan Rubió i Bellvé, deixeble d’Antoni Gaudí."



"El mes pasado terminamos una restauración muy especial.
Nos encargaron la restauración de un altar del siglo XVIII decorado con un marmolado en dos tonos, molduras con pan de oro i una encimera de madera. En conjunto todo muy deteriorado, seguramente debido a un almacenaje en algún lugar olvidado. Había suciedad, incrustaciones y restos de toda clase.
La madera presentaba grietas por todas partes y en algunas zonas estaba destrozada.

Fue un trabajo técnico en todos los sentidos, reparación, desinsectación y tratamiento para la carcoma, consolidación, igualar tonos, rehacer el pan de oro, etc.
Lo podéis ver in situ, en la Ermita de San Miquel de la Roqueta en Ripoll. Construcción modernista proyectada en 1912 por el arquitecto Joan Rubió i Bellvé, discípulo de Antonio Gaudí."
















































Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...